مجله ی دنیای وب مجله ی دنیای وب .

مجله ی دنیای وب

B2B با B2C چه تفاوتی دارد؟

طراحی سایت b2b


تفاوت این دو دسته تجارت با هم بسیار زیاد میباشد. از عمده تفاوت‌های جان دار می‌قدرت به موردها ذیل اشاره نمود:
روش برقراری رابطه در هر دو این تجارت‌ها بسیار گوناگون میباشد. برای مثال در تجارت بنگاه به بنگاه می‌اقتدار از اصطلاخات تخصصی بهره برد البته در تجارت بنگاه به مشتری بایستی طریق بیان تماما بی آلایش باشد.
مخاطبان در بازاریابی B2B در‌پی تخصص و عملکرد لازم می باشند. چنانچه که در B2C مخاطبان در‌پی تفریح و سرگرمی و رفع نیاز فردی هستند. به همین ادله هم مراحل خرید در تجارت بی تو بی اضافه منطقی میباشد البته در B2C بیش تر رمانتیک.
تعقیب کردن مارک شما از سوی یک مشتری B2C به منزله برقراری رابطه نزدیک با شما وجود ندارد، در حالی که در B2B زمانی یک مشتری برندها را دنبال مینماید خواهان رابطه نزدیکتر با آن مارک و کمپانی میباشد.
زمانه مراحل معامله در تجارت بنگاه به بنگاه بسیار طولانی و حساس میباشد و ممکن میباشد بیش تر از تعدادی ماه به ارتفاع بیانجامد البته در تجارت بنگاه با مشتری این روند معمولا در چندین ساعت و نهایتا تعدادی روز به اتمام میرسد.
رویش درآمد هر ساله بازارایابی B2B نسبت به بازاریابی B2C بسیار فراتر میباشد. داده‌های آماری نشان میدهد که‌این پرورش برای کمپانی‌هایی که از بازاریابی B2B به جای B2C به کارگیری می کنند ۲۵۰ درصد اضافه میباشد.
مزایای به کارگیری از تجارت B2B:
این مدل تجارت برای بنگاه‌های متعدد مزایای بسیار متعددی داراست. از مزایای این مدل تجارت می توانیم به موردها پایین اشاره کنیم.
- بهبود ارائه سرویس ها و کاهش غلط
- حذف صفحه و کاهش هزینه‌های اداری
- سرعت بالای انجام فعالیت و تحویل سفارشات
- حذف توزیع کنندگان و خرده فروشان که به کیفیت و ارزش سرویس ها و تولید ها لطمه میزنند
- قابلیت ساخت سفارشی انبوه
- کاهش هزینه و زمانه برای خریداران
- ارتقاء انعطاف پذیری در ساخت
- کاهش هزینه‌ها
و... است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۴:۲۵ توسط:web001 موضوع: نظرات (0)